سمعک2023

بهترین سمعک‌های سال 2023

فهرست مطالب

سمعک یک وسیله الکترونیکی است و همانند سایر وسایل و تجهیزات الکترونیکی همه‌روزه شاهد پیشرفت و ارتقاء کیفیت آن هستیم. بهترین سمعک‌های سال 2023 سمعک‌هایی هستند که مشخصات و ویژگی‌های زیر را داشته‌باشند.

سمعک وزن کم و اندازه کوچک داشته باشند

اولین سمعک دیجیتالی که تولید شد به حدی بزرگ بود که عملا امکان استفاده از آن برای بیمار میسر نبود. ولی در حال حاضر سمعک‌هایی تولید شده‌اند که هنگامی که بر روی گوش قرار می‌گیرند‏، عملا نامرئی هستند و بیشتر از چند گرم وزن ندارند. هر چه وزن و اندازه سمعک کمتر باشد، امکان استفاده از آن برای بیمار راحتتر است و پذیرش سمعک برای بیمار راحتتر خواهد بود.

سمعک هوشمند باشد

در چند سال اخیر تکنولوژی سمعک‌ها بیشتر به سمت هوشمندی پیش رفته است . سمعک‌های جدید و مخصوصا سمعک‌های سال 2023 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد ممکن همچون سیستم شنوایی انسان عمل نمایند و بهترین حالت شنیداری را برای بیمار فراهم کنند.

در سمعک‌های سال 2023 عملکرد سمعک بسته به محیط شنیداری تغییر می‌کند. در جایی که ساکت و آرام است و تنها یک گوینده یا منبع صوتی وجود دارد، سمعک به نوعی عمل می‌کند و در محیطی که شلوغ است، محاسبات سمعک تغییر می‌کند و متناسب با آن محیط صدا را تقویت و به گوش بیمار ارائه می‌کند.

سمعک‌های هوشمند 2023 تفاوتی دیگری که با سمعک‌های قبلی دارند این است که حرکت بیمار را تشخیص می‌دهند و هنگامی که بیمار در حال حرکت یا دویدن است و نسبت به منابع صوتی تغییر فاصله می‌دهد، سمعک نوع تقویت صوتی خود را تغییر می‌دهد.

سمعک به تلفن همراه و وسایل ارتباطی متصل شود

یکی از مشکلات اصلی بیماران دارای سمعک، صحبت کردن با تلفن همراه و شنیدن صدای تلویزیون است و هر چه کم‌شنوایی بیمار بیشتر باشد، مشکل بیمار بیشتر می‌شود. این مشکل در کم‌شنوایی‌های شدید بسیار بیشتر است.

شرکت‌های تولید‌کننده سمعک در راستای برطرف‌کردن این مشکل بیماران در سال‌های اخیر سمعک‌هایی با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه، تلویزیون و لب‌تاپ تولید کرده‌اند. در ابتدا این تکنولوژی بسیار ابتدایی بود و برای اتصال سمعک به تلفن همراه، بیمار می‌بایست از یک وسیله رابط گردنی استفاده می‌کرد ولی در سال‌های اخیر و مخصوصا سمعک‌های 2023 می‌توان سمعک را بدون رابط به گوشی‌های همراه متصل کرد.

سمعک‌ شارژی ،با طول عمر باتری زیاد باشد

هر چه سمعک هوشمندتر و پیشرفته‌تر باشد، محاسبات پیچیده‌تری را انجام می‌دهد و باتری بیشتر را مصرف می‌کند. به گونه‌ای میتوان گفت که مصرف باتری سمعک‌های جدید در مقایسه با سمعک‌های قدیمی تقریبا دو برابر شده‌است.

یکی از مشکلات بیماران دارای سمعک تمام شدن باتری سمعک و در دسترس نبودن آن برای بیمار است. سمعک‌های شارژی چندین سال است که در بازار موجود هستند ولی اصلی‌ترین مشکلی که داشتند، کیفیت پایین و طول عمر کم باتری‌های این سمعک‌ها بود.

سمعک‌های شارژی سال 2023 در مقایسه با نسل‌های قدیمی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. طول عمر باتری و نگه‌داری شارژ بیشتری دارند و اندازه آن‌ها کوچکتر است. ناگفته نماند که اینجانب در سال‌های گذشته مخالف سرسخت سمعک های شارژی بوده‌ام ولی سمعک‌های شارژی 2023 تمام مشکلات قبلی سمعک‌های شارژی را حل نموده‌اند ئ در حال حاضر قسمت زیادی از تجویز‌ سمعک کلینیک سمعک صمیمی به تجویز سمعک‌های شارژی 2023 اختصاص دارد.

بهترین سمعک‌های سال 2023

شرکت‌های مختلف تولیدی سمعک در سال 2023 در رقابت با یکدیگر سمعک‌های پیشرفته‌ای تولید نموده‌اند که در ادامه به معرفی آخرین سمعک‌های هر شرکت می‌پردازیم.

سمعک 2023 زیمنس یا سیگنیا

جدیدترین سمعک زیمنس
جدیدترین سمعک زیمنس

شرکت زیمنس همواره یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تجهیزات شنوایی بوده‌است. این شرکت در سال 2019 با شرکت قدرتمند ویدکس دانمارک ادغام گردید. جدیدترین سمعک زیمنس، (Augmented Xperience (AX است که در سال 2021 معرفی شده‌است.

سمعک‌های AX زیمنس یا همان سیگنیا به عنوان سمعک جدید زیمنس تمامی خصوصیات و ویژگی‌های قبلی زیمنس را داشته و آن‌ها را بهبود بخشیده‌اند.

ویژگی‌ سمعک‌های تکنولوژی AX

  • سمعک‌های AX سیگنیا نویز و صدای محیطی را به صورت جدا پردازش می‌نمایند و طبیعی‌ترین صدا را در بین سمعک‌های زیمنس دارند.
  • سرعت پردازش صدای هوشمند دو برابر نسبت به تکنولوژی‌های قبلی دارند.
  • قابلیت اتصال مستقیم به هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون را دارند و بیماران هنگام مکالمات تلفنی و گوش دادن به موسیقی می‌توانند همچون هندزفری صدای تلفن را مستقیما از سمعک بشنوند.
  • ضدآب و ضد گرد و خاک هستند.
  • ۲۲ درصد مصر باتری پایین‌تری نسبت به مدل‌های قبلی زیمنس دارند.
  • ۲۷ درصد مدار پردازشی بیشتری دارند.
  • به میزان ۶۰ درصد زمان تاخیر بین سمعک چپ و راست کمتری دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سمعک‌های زیمنس می‌توانید به مطلب سمعک زیمنس مراجعه نمایید.

سمعک 2023 ادیوسرویس

جدیترین سمعک ادیوسرویس
جدیترین سمعک ادیوسرویس

آخرین تکنولوژی سمعک‌های ادیوسرویس G7 است و معادل نسل AX زیمنس می‌باشد.در این نسل کلیه امکانات پیشین سمعک‌ها بهبود پیدا کرده‌است. تمرکز اصلی سمعک‌ جدید ادیوسرویس بر ارائه بهترین حالت شنوایی در حضور نویز برای بیمار می‌باشد.

همچنین سمعک‌های سری 7 ادیوسرویس قابلیت اتصال مستقیم و بدون واسطه را به گوشی همراه دارند. در حال حاضر تکنولوژی G7 دارای دو مدل سمعک ریک شارژی به نام‌های R Li 7 و R Li T 7 می‌باشد. سمعک R Li T 7 دارای تله‌کویل می‌باشد و اندازه آن نسبت به سمعک R Li 7 مقداری بزرگتر است.

بیمار می‌تواند صدای سمعک‌های نسل جدید ادیوسرویس را می‌توان به وسیله دکمه روی سمعک و یا برنامه گوشی که در اختیار بیمار قرار می‌گیرد، تنظیم نماید.

سمعک 2023 اتیکن

سمعک اتیکن هر دو سال یکبار پلتفورم جدیدی را به بازار عرضه می‌نماید. آخرین فناوری شرکت اتیکن، پولاریس (polaris) است که در اواخر سال 2023 تولید شده‌است. سمعک‌های پولاریس شامل دو نوع سمعک مور (More) و زیرکان (Zircon) می‌باشد.

فناوری پولاریس نسبت به فناوری‌های پیشین اتیکن دارای سرعت 16 برابری ظرفیت پردازش IC است و به تمامی گوشی‌های آیفون و آندروید 10 به بالا مستقیما متصل می‌شود و بیمار می‌تواند صدای گوشی را مستقیما از سمعک بشنود و مکالمات تلفنی راحت‌تری داشته باشد.

فناوری پولاریس از تکنولوژی Deep Neural Network که به معنای شبکه عصبی عمقی است استفاده می‌نماید. این تکنولوژی سعی می‌نماید که صداهای محیط اطراف را به میزان بیشتر دریافت و به مغز ارسال نماید تا صدا برای مغز طبیعی به نظر بیاید. در حافظه این تکنولوژی 12 میلیون از صداهایی که ما به صورت روزمره با آن‌ها سر و کار داریم، ذخیره شده‌است و سمعک به گونه‌ای تنظیم شده‌است که در هنگام استفاده بتواند این صداها را در محیط اطراف تشخیص دهد و به گوش ارسال نماید.

بنا به گفته شرکت اتیکن Deep Neural Network باعث می‌شود که نسبت درک گفتار به میزان 15% بهتر شود.

تکنولوژی پلاریس دارای 5 مدل سمعک More3، More2 ، More1 و Zircon1 ‏، Zircon2 است. سمعک‌های مور اتیکن در مقایسه با سمعک‌های زیرکان اتیکن دارای تکنولوژی بالاتری هستند. در گروه پلاریس بهترین سمعک More1 و پایین‌ترین سمعک Zircon2 می‌باشد.

سمعک 2023 فوناک

سمعک 2022 فوناک
سمعک 2022 فوناک

از سال 1947 تا زمان نگارش این مقاله فوناک همواره جزء شرکت‌های پیشگام تولیدکننده سمعک در جهت بهبود کیفیت شنوایی بیماران می‌باشد. آخرین تکنولوژی سمعک‌های فوناک پارادایس (Paradise) نام دارد. سمعک‌های پارادایس شامل مدل‌های داخل‌گوشی، پشت‌گوشی و ریک هستند.

سمعک‌های پارادایس فوناک در چهار رده 30 (12 کانال)، 50 (16کانال)، 70 (20 کانال) و 90 (20 کانال) تولید شده‌اند.

سمعک‌های 2023 فوناک را می‌توان مستقیما به سیستم عامل‌های اندروید و IOS متصل کرد.

کیفیت صدای این سمعک‌ها در مقایسه با سمعک‌های پیشین فوناک بهبود پیدا کرده‌است. سمعک‌های 2023 فوناک دارای اپلیکیشن گوشی برای تنظیم صدای سمعک توسط بیمار و همچنین تنظیم از راه دور از طریق شنوایی‌شناس می‌باشند. شفافیت صدای سمعک‌های پارادایس بسیار بالا می‌باشد و رضایت بیماران از نسل پارادایس بسیار بالا می‌باشد.

سمعک‌های نسل پارادایس همگی ضد آب هستند و از نظر ظاهری بسیار کاربرد پسند می‌باشند.

کلینیک سمعک صمیمی دارای بهترین سمعک‌های سال 2023 می‌باشد و بیماران گرامی می‌توانند جهت تجویز این سمعک‌ها همه روزه در ساعات کاری به کلینیک مراجعه نمایند.

  • مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه‌های ارتباطی

همه روزه
ساعت ۹:۰۰ الی ۱۴:۰۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰