بیمه سمعک

کمک‌هزینه بیمه سمعک در سال 1402

فهرست مطالب

در چند سال اخیر بیمه‌های پایه و تکمیلی در راستای کمک به بیماران کم‌شنوای نیازمند سمعک تسهیلاتی را در نظر گرفته‌اند و بخشی از هزینه خرید سمعک را به بیمه‌شدگان و افراد تحت‌تکفل آن‌ها پرداخت می‌نمایند. مقدار این هزینه در بیمه‌های پایه و تکمیلی مختلف متفاوت می‌باشد که در ادامه به بررسی شرایط ثبت‌نام سمعک و دریافت کمک‌هزینه بیمه سمعک در سال 1402 می‌پردازیم.

شایان ذکر است با توجه به امکان تغییر قوانین بیمه‌ها بهتر از که قبل از خرید سمعک با مسئول مربوط به مدارک پزشکی بیمه خود در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام سمعک صحبت نمایید.

مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه خرید سمعک از بیمه

هر بیمه برای پرداخت کمک هزینه سمعک مدارکی را از بیمه‌شده می‌خواهد. مدارکی که در ادامه مطلب عنوان می‌شوند٬ مدارک مورد نیاز برای اکثر بیمه‌های پایه و تکمیلی می‌باشند.

  • نوار گوش (شنوایی‌سنجی) بیمار و آزمون ABR برای کودکان
  • نسخه تجویزی پزشک گوش و حلق و بینی
  • فاکتور معتبر خرید سمعک همراه با کد اقتصادی (بعضی از بیمه‌ها فاکتور دارای کد RIC نیز می‌خواهند)
  • کارت گارانتی

کمک‌هزینه سمعک تامین‌اجتماعی در سال 1402

بیمه تامین‌اجتماعی یکی از بیمه‌های بزرگ در سطح کشور می‌باشد که درصد بزرگی از افراد جامعه را پوشش می‌دهد. با توجه به حجم پوشش بالایی که دارد یکی از سوالات افراد نیازمند سمعک که دارای بیمه تامین‌اجتماعی هستند این است که آیا سمعک شامل بیمه تامین‌اجتماعی می‌شود؟ که در جواب باید گفت: بله

در چند سال اخیر بیمه تامین اجتماعی جهت رفاه حال بیمه‌شدگان مبلغی را به عنوان کمک هزینه خرید سمعک اختصاص داده است.

کمک‌هزینه سمعک تامین‌اجتماعی در سال 1402 حداکثر مبلغ ۱.۲۶۰.۰۰۰ تومان می‌باشد. در صورتیکه سن بیمار کمتر از ۷ سال باشد، مبلغ کمک هزینه سمعک دو برابر شده و به ۲.۵۲۰.۰۰۰ تومان می‌رسد. همچنین این کمک‌هزینه هر ۱۰ سال یکبار در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

شرایط ثبت‌نام سمعک تامین‌اجتماعی

  • اولین شرط لازم برای ثبت‌نام سمعک تامین‌اجتماعی این است که بیمه شده از نوع خویش‌فرما نباشد. افراد مستمری‌بگیر و افرادی که بیمه‌های کارگری دارند و همچنین افراد تحت تکفل آن‌ها می‌توانند از کمک هزینه تامین اجتماعی برای خرید سمعک استفاده نمایند.
  • کم‌شنوایی بیمار باید به گونه‌ای باشد که با عمل‌ جراحی و استفاده از دارو برطرف نشود و این مورد باید توسط کمیسیون پزشکی تامین‌اجتماعی که برای بیمار تشکیل می‌شود٬ تائید شود.
  • ارائه فاکتور معتبر با کد اقتصادی از طرف مرکز شنوایی‌سنجی همراه با نوار‌گوش و نسخه دکتر گوش و حلق و بینی

کمک‌هزینه بیمه سلامت (خدمات درمانی) برای سمعک

کمک‌هزینه بیمه در سال 1401

بیمه سلامت و یا بیمه خدمات درمانی که در برای بیمه‌شدگان روستایی به آن بیمه روستایی گفته می‌شود به تمامی افراد تحت پوشش که دارای سابقه بیمه بیشتر از ۵ سال هستند٬ مبلغ ۸۸۲.۰۰۰ تومان جهت خرید سمعک اختصاص داده‌است.

این مبلغ برای بیمه‌شدگانی که دارای سن کمتر از ۷ سال هستند٬ دو برابر بوده و مبلغ ۱.۷۶۴.۰۰۰ تومان می‌باشد. کمک هزینه خرید سمعک در بیمه سلامت هر ۱۰ سال یکبار به بیمه‌شدگان اعطا می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت هزینه سمعک از بیمه خدمات درمانی

مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه خرید سمعک از بیمه سلامت در سال 1402 شامل موارد زیر می‌باشد.

  • برگه شنوایی‌سنجی یا نوار گوش
  • نسخه تجویزی دکتر گوش‌وحلق‌وبینی
  • فاکتور خرید سمعک از مرکز شنوایی‌سنجی
  • کارت گارانتی سمعک

کمک هزینه بیمه نیروهای مسلح برای خرید سمعک در سال 1402

کمک هزینه خرید سمعک در بیمه نیروهای مسلح برای یک گوش ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان و برای دو گوش مبلغ ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه سمعک نیز همان مدارک گفته شده در ابتدای مقاله می‌باشد.

کمک هزینه بانک‌ها برای خرید سمعک

بانک‌ها دارای یکی از قوی‌ترین بیمه‌ها برای خرید سمعک هستند و در مقایسه با بیمه تامین‌اجتماعی و خدمات درمانی هزینه بیشتری را برای خرید سمعک اختصاص داده‌اند.

کمک هزینه بانک ملی برای خرید سمعک در سال 1402

بانک ملی مبلغ ۴ میلیون تومان را برای خرید سمعک به بیماران پرداخت می‌نماید.

کمک هزینه بانک کشاورزی برای خرید سمعک در سال 1402

بانک کشاورزی برای یک سمعک مبلغ ۳.۸۰۰.۰۰۰ تومان و برای دو سمعک مبلغ ۵.۴۰۰.۰۰۰ تومان پرداخت می‌کند.

کمک هزینه بانک تجارت برای خرید سمعک در سال 1402

بانک تجارت برای یک سمعک مبلغ ۳.۸۰۰.۰۰۰ تومان و برای دو سمعک مبلغ ۵.۴۰۰.۰۰۰ تومان پرداخت می‌کند.

کمک هزینه بانک سپه برای خرید سمعک در سال 1402

بانک سپه برای هر گوش مبلغ ۴.۲۰۰.۰۰۰ تومان پرداخت می‌نماید.

کمک هزینه سمعک بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ

بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ تومان برای خرید سمعک در نظر گرفته‌است و مدارک مورد نیاز این بیمه تکمیلی همان مدارک مورد نیاز بیمه خدمات درمانی می‌باشد.

کمک هزینه بیمه دانا برای خرید سمعک در سال 1402

بیمه دانا جزء آن دسته از بیمه‌هایی است که طبق قرارداد منعقد شده کمک هزینه سمعک را به بیمه‌شده پرداخت می‌کند. این قرارداد می‌تواند که اصلا شامل سمعک نشود و یا اینکه بیمه کل هزینه سمعک را متقبل شود. برای فهمیدن این موضوع می‌بایست به قرارداد بیمه و یا مسئول مدارک پزشکی بیمه دانا مراجعه نمایید.

کمک هزینه بیمه صدا و سیما برای خرید سمعک در سال 1402

صدا و سیما برای خرید سمعک مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان را برای هر گوش پرداخت می‌نماید. شایان ذکر برای فهمیدن مبلغ دقیق و بروز می‌بایست به قسمت بیمه در مرکز مراجعه نمایید.

سمعک طرف قرارداد بیمه ایران در سال 1402

سمعک طرف قرارداد بیمه ایران بسته به نوع قراردادی که بیمه‌شده با بیمه ایران می‌بندد متفاوت است و بهتر است که قبل از خرید سمعک از مسئول مدارک پزشکی بیمه ایران در مورد هزینه‌ای که بیمه برای سمعک می‌پردازد٬ سوال پرسیده شود ولی به طور کلی بیمه ایران مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای سمعک پرداخت می‌نماید.

سمعک طرف قرارداد بیمه کوثر در سال 1402

سمعک طرف قرارداد بیمه کوثر نیز همچون اکثر بیمه‌های تکمیلی متفاوت است ولی به صورت کلی بیمه کوثر برای هر گوش مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ تومان جهت خرید سمعک پرداخت می‌نماید.

سمعک طرف قرارداد بیمه آسیا در سال 1402

سمعک طرف قرارداد بیمه آسیا بسته به نوع قرارداد و ارگان متفاوت است ولی در حال معمول بیمه آسیا برای هر گوش مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان جهت خرید سمعک در نظر گرفته‌است.

خرید سمعک با بیمه در کلینیک صمیمی

کلینیک سمعک صمیمی جهت رفاه حال بیمه‌شدگان گرامی آماده ارائه مدارک زیر به بیماران جهت استفاده از کمک هزینه بیمه برای سمعک می‌باشد. مدارک مربوط به دریافت کمک‌هزینه بیمه سمعک در سال 1402 که کلینیک سمعک صمیمی می‌تواند در اختیار بیمار قرار دهد، شامل نوار گوش، فاکتور معتبر با کد اقتصادی و کارت گارانتی سمعک می‌باشد.

لینک‌های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه‌های ارتباطی

همه روزه
ساعت ۹:۰۰ الی ۱۴:۰۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰